פרופ' ברבש בריאיון: "הטיפול בבית יותר טוב"

    אסתי פלד 1 Comment on פרופ' ברבש בריאיון: "הטיפול בבית יותר טוב"

    פרופ' גבי ברבש בריאיון ל"מהדורה המרכזית" נותן את עמדתו ליציאה מהסגר, "רק שנהיה עם 200 נדבקים ביום". והלקחים מהיציאה מהסגר הקודם

    גבי ברבש צילום: צילמוסך מבט יוטיוב
    18:15
    02.05.24
    קובי פינקלר No Comments on טורקיה החליטה לעצור את כל הסחר עם ישראל | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: צילמוסך מבט יוטיוב

    פרופסור גבי ברבש שהיה מועמד לכהן כפרויקטור הקורונה בתחילת הגל השני, בריאיון הערב (שלישי) ל"מהדורה המרכזית" בהגשת אבי מימרן עונה על האפשרות שייקח על עצמו את תפקיד הפרויקטור הבא, "האם התנאים השתפרו מאז שאני סירבתי?" ענה ברבש בשאלה.

    ברבש מציג את המספר הנדבקים ליציאה מהסגר, "הסגר נותן את אותותיו, ירדנו ביותר מחצי במספר הנדבקים. לעניות דעתי צריך להמשיך את זה עד שנגיע למספרים של 200 נדבקים ביום. אבל שוב אנחנו רואים את כל מי שרוצה למצוא חן בעיני הציבור והחשש שלי שימסמסו את ההישגים של הסגר בכדי למצוא חן".

    מתי נכון לבצע סגר מקומי מסביר ברבש, כי "אין היגיון לבצע סגר מקומי, כאשר שיעור התחלואה בכלל מדינת ישראל הוא גבוה. גם בימים שהחלו לדבר על תוכנית הרמזור היינו עם 1700 נדבקים ביום ואז חצי מהם היו לא מערים אדומות".

    "אני חושב שאם מצלחים להוריד את התחלואה למאות בודדות כולל במגזר החרדי והערבי ואחרי זה בגלל התנהגות או שמירה או צפיפות, ואז אנחנו רואים שהיא ממוקדת בערים אדומות, אין דרך להשתלט על זה אלה על ידי סגר מקומי" אומר ברבש בנחרצות.

    ברבש מציג את המסקנות שלו מהיציאה הקודמת: "3 הלקחים מהסגר הקודם, א. החלטות פופוליסטיות. ב. פתיחת מערכת החינוך ללא קפסולות וגם נתנו לילדים אחרי צהריים להתערבב יחד. ג. קטיעת שרשראות ההדבקה ע"י המערך של פיקוד העורף וכאן צריך להיות שיתוף פעולה של הציבור הרחב ואז יש לנו סיכוי".

    פרופ' ברבש התייחס לתופעת האשפוז הביתי, "הטיפול בבית הוא יותר טוב. אבל צריך לעשות את זה בצורה מסודרת, לבקר ולראות מי עושה את זה. מישהו צריך להוריד את הכפפה אבל מישהו לא מעוניין".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אנשים נזרקים מהבית והוא אומר למצוא חן לציבור